Мазур Олена Григорівна
директор Покутинецької загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів
Загальний стаж педагогічної роботи – 37 роки, на посаді керівника – 18 років. Мистецтво керівництва загальноосвітньою школою в тому й полягає, щоб учителів об”єднували єдині педагогічні переконання, щоб індивідуальна творчість, а без цього неможливий творчий колектив, образно кажучи, текла невичерпними джерелами в єдиний потік колективної майстерності, колективного досвіду, колективної турботи про знання учнів. Організація як функція управління передбачає чітку постановку завдань перед кожним учителем і перед усім педагогічним колективом, створення настрою на роботу, надання практичної допомоги педагогам, підбиття поточних підсумків. Найважливішим чинником організації творчої діяльності вчителів є свобода критики, проведення творчих дискусій, вільне висловлювання своїх думок. Творчий педагог - це особистість, яка під впливом зовнішніх чинників набула потрібних для актуалізації творчого потенціалу додаткових мотивів, особистісних утворень, здібностей, які допомагають досягти творчих результатів в одному чи в кількох видах творчої діяльності. Плануючи роботу школи, ми враховуємо розвиток педагогічної творчості, включивши його до тієї частини загальношкільного плану, яка присвячена роботі з кадрами. Джерелами планування є аналіз навчально-виховного процесу, виявлення „вузьких місць” у роботі школи; вивчення особистості кожного педагога з метою виявлення як його утруднень, так і творчого потенціалу. Систематичне проведення діагностування вчителів, яке впродовж багатьох років ефективно використовується в нашій школі, сприяє успіху цієї роботи. Творчий учитель соціально корисний не тільки результатами своєї особистої праці, а й тим, що він дух творчості передає іншим, особливо педагогам-початківцям.